’Akran öğretimi ile güzel yazma becerilerini geliştirme’’
Proje boyunca 5,6,7 ve 8. Sınıf öğrencileri tasarladığımız rubrik ve defter sayfasının bir arada bulunduğu çalışma sayfasına haftalık olarak gözlemlerini yazacaklar bu çalışma sayfasında 8 haftalık süreç içerisinde güzel yazma kurallarını defalarca anlatıp uygulamasını da yaptırdığı için içselleştirmiş olacak ve ilk hafta karşılaştırıldığında belirgin ölçüde bir değişim olacağını öngörüyoruz. Ortaokul öğrencisi 1. Sınıf öğrencisine yardım ettiğini düşünürken kendi yazısı da yavaş yavaş düzelecek
- Ortaokul öğrencilerine, akran öğretimi ve etkili öğretim teknikleri hakkında kısa bir eğitim verildi.
1. Sınıf öğrencilerine yardım etmek için seçildikleri anlatıldı. Güzel defter örnekleri incelendi. Çalışma sayfası tanıtıldı.
Her ders sonrası bir sonraki derse kadar ortaokul öğrencisinin hangi 1. Sınıf öğrencisiyle çalıştıysa Çalışma Kağıdındaki rubriğe referans vererek gözlemlerini yazması istendi.
-Ortaokul ve 1. Sınıf öğrencileri tanıştırıldı.
* (Görsel 1) proje afişi tasarlandı.
( Görsel 2) Ortaokul öğrencisini 1. Sınıf öğrencisiyle çalıştıktan sonra dersi raporlayacağı rubrik barındıran çalışma kağıdı hazırlandı. Öğrenci raporunda bu yazma kurallarına atıfta bulunmalı.
1. *Tanışma ve Hedef Belirleme (1. Hafta)*
- Ortaokul öğrencilerine, akran öğretimi ve etkili öğretim teknikleri hakkında kısa bir eğitim verildi.
1. Sınıf öğrencilerine yardım etmek için seçildikleri anlatıldı. Güzel defter örnekleri incelendi. Çalışma sayfası tanıtıldı.
Her ders sonrası bir sonraki derse kadar ortaokul öğrencisinin hangi 1. Sınıf öğrencisiyle çalıştıysa Çalışma Kağıdındaki rubriğe referans vererek gözlemlerini yazması istendi.
-Ortaokul ve 1. Sınıf öğrencileri tanıştırıldı.
2. *Akran Öğretimi Eğitimi (2. Hafta)*
- Ortaokul öğrencilerine, akran öğretimi ve etkili öğretim teknikleri hakkında kısa bir eğitim verildi 1. Sınıf öğrencilerine abi ve ablalarının neden sınıfımızda bulundukları söylendi.
3. İlk Uygulama
- ortaokul öğrencileri, 1. sınıf öğrencileriyle birlikte küçük gruplar halinde çalışarak temel harfler üzerinde yazma pratiği yaptılar.
4. *Yazı Becerileri Geliştirme
- Her hafta,.
- Ortaokul öğrencileri, 1. sınıf öğrencilerine harflerin nasıl yazılacağını ve güzel bir el yazısı oluşturmanın ipuçlarını öğretmeye odaklanacak. Bunları da raporlayacak yazdığı raporda yazının güzelleşmesini bekliyoruz.
5. *Geribildirim ve Gelişim İzleme (Tüm süreç boyunca)*
- Her akran öğretimi buluşması sonrasında ortaokul, kendi el yazılarıyla neler yaptıklarını ve . sınıf öğrencilerinin gelişimini yazdılar.
- Çalışmalar ve yazılar, küçük gruplar halinde değerlendirildi.
6. *Değerlendirme ve Gözlem (8. Hafta)*
- Proje sonunda, 1. sınıf ve otta okul öğrencilerinin yazı becerileri gözlemlendi ve gelişim raporları oluşturuldu.
- Öğrenciler, proje süresince edindikleri deneyimleri paylaştılar.
Sonuçlar:
- Ortaokul öğrencileri, liderlik, analitik düşünme ve öğrendiğini aktarabilme yoluyla pekiştirme becerilerini geliştirirken yazım yeteneklerini de ilerlettiler.
- 1. sınıf öğrencileri, güzel yazma konusunda kendilerine güven kazandı ve yazıda akıcılık elde ettiler.
- İki yaş grubu arasında olumlu bir etkileşim sağlandı, sosyal beceriler geliştirildi.
Bu proje, her iki grup için de karşılıklı öğrenme ve gelişim fırsatları sunarak anlamlı bir etki yaratmayı hedefine büyük ölçüde ulaşmıştır.